Tietoa meistä

Perinteisten Martta-iltojen lisäksi harrastamme myös kulttuuria, retkiä ja kuntoilua. Jäsenenä voit vaikuttaa toiminnan suunnitteluun. Kokoonnumme kerran kuukaudessa jonkun Martan kotona.

Olemme mukana monessa paikallisessa tapahtumassa mm. myymässä Marttojen leipomia herkkuja. Marttojen kursseilla opit itse leipomaan tai kokkaamaan, luennoilla kuulet kiinnostavista uusista aiheista liittyen vaikkapa hyvinvointiin tai kodin arkeen. Tarkemman ohjelman löydät toimintasuunnitelmasta ja Facebook-sivuiltamme.

Pyhäjoen Marttojen kuvagalleria

Kuvagalleriassa näet kuvia tapahtumistamme vuosien varralta.

Pyhäjoen Marttojen toimintasuunnitelma 2024
Juhlavuoden teemana Metsä.

TAMMIKUU

HELMIKUU

• 4.2. Runebergin torttujen leivonta ja myynti (Yhteisvastuu keräys)
  • 8.2. Marttailta
  • 20.2. Hallituksen kokous

MAALISKUU

• 15.3. Vuosikokous Ylikiiskilän Ryhmis
  • 15.3. Hallituksen kokous

HUHTIKUU

• 12.4. Yhdistyksen 40-vuotis juhlaruokailu Kalajoella Wanhassa Aapiskukossa. Ennakkoilmoittautuminen
  • Martta-ilta Pyhäjoen vanhassa pappilassa?

TOUKOKUU

• 18.5. Metsäretki Siiponjoelle Kalajoelle (patikointia ja evästelyä)
  • 25.5. Valtakunnallinen siivouspäivä ja kirppis Pyhäjoen kunnantalon edustalla. Martoilla kahvio, arpojen ja taimien myyntiä.

KESÄKUU

• Yhdistyksen juhlanäyttely Pyhäjoen kirjastolla.
  • Kesäteatteriretki Raaheen. Esitys Ranskalainen pyjama. Esitykset 19.6. alkaen. Päivämäärä tarkentuu myöhemmin.

HEINÄKUU

• 6.7. Kotiseutumarkkinat Pyhäjoen kunnantalon edustalla. Martoilla kahvio.
  • 26.7. Martan päivän kahvittelu Tekevän myllyllä Yppärissä.

ELOKUU

• 24.8. Valtakunnallinen Martta-ralli
  • 30.8. Yhteinen sieniretki. Paikka tarkentuu lähempänä.
  • 31.8. Sieninäyttely + siivouspäivän kirppis. Martoilla sieninäyttelyn lisäksi kahvio ja arvanmyyntiä.

SYYSKUU

• Ruokaa retkelle -kurssi. Tilataan piiristä.

LOKAKUU

• Lokakuu on puurokuu. Vispipuuron keitto ruuanjakeluun.

MARRASKUU

• Kädentaidot/askartelukurssi esim. Kalajoen Taitokeskuksella. Ajankohta ja paikka tarkentuu lähempänä.

JOULUKUU

• Annalan joulunavaus
  • Pikkujoulut. Paikka ja aika tarkentuu lähempänä.

Kesällä osallistumme myös yhdelle/useammalle Pyhäjoen kunnan järjestämälle tiistai-torille.